Quien no recuerda aquellas imágenes de los 70 del siglo pasado cuando miles de obreras y obreros de Gramenet teníamos que coger a las 5 de la mañana los transportes públicos para acudir a las fábricas y obras de Pueblo Nuevo de Barcelona.
Largas colas se formaban en la Plaza de la Vila y en la Plaza del Reloj para intentar poner un pie dentro de los escasos autobuses que se disponían.
L'any 1957 ENASA (Empresa Nacional de Autocamiones) va signar un contracte amb la Société des Usines Chausson per al subministrament de 25 carrosseries semi-acabades del model AP-522, que es muntarien i acabarien a la factoria de la Sagrera, a Barcelona.
Als 25 vehicles, que van ser comercialitzats com a model Pegaso Z-410, se'ls va incorporar un motor Pegaso del tipus 9060 de 140 CV. Es van entregar 15 unitats a Urbanizaciones y Transportes (Urbas), 7 a la Compañía de Tranvías de Palma (Palma de Mallorca) i les 3 restants a l'Empresa Casas de Mataró, que els destinà a la línia urbana Horta-Avinguda Tibidabo, a Barcelona.
Els 15 autobusos d'Urbanizaciones y Transportes van ser posats en servei entre desembre de 1957 i juny de 1959. Van ser numerats dins de la sèrie 80 – 94. Exteriorment presentaven moltes diferències respecte dels vehicles Chausson de la sèrie 35 – 59.
Autobús Pegaso Chausson nº 81 de la companyia URBAS en el seu estat original, amb carrosseria de tres portes, cobrint la línia SC entre Barcelona i Santa Coloma de Gramanet. (Foto: Col·lecció París) |
Autobús Pegaso Chausson nº 82 a la terminal de la línia BS. Barcelona, anys 60. (Foto: Col·lecció
Interior d'un autobús Pegaso Chausson. (Foto: Col·lecció París)
A mesura que els vehicles entraven a fer una reparació, a inicis dels anys seixanta, se'ls va suprimir la porta central. Van ser pintats amb els colors d'Urbas, verd fosc i crema, i durant tot el temps que van estar en servei mai no van canviar de colors, ni tan sols en la darrera època, a mitjans dels anys setanta, quan van passar a Transports de Barcelona.
Els seus darrers serveis els van fer a les línies urbanes de Sant Adrià de Besòs (SU-2 i SU-3) i Cornellà (SU-1 i SU-4). Tota la sèrie va ser retirada de servei el 1976 i desballestada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario